Z jakiego powodu porzucenie pracy pod wpływem emocji może za sobą nieść poważne konsekwencje.


Zdarzają się czasem przypadki, że ktoś zaczyna już dość mieć pracy, którą wykonuje. Jest zdenerwowany, rozdrażniony i pełen złych emocji. Niekiedy może starczyć jeden mały drobiazg, żeby stracić opanowanie i wyrzucić z siebie wszystko, co będzie komu leżało na wątrobie. Jednak powinno się mieć pełną świadomość tego, że takie zachowania z utratą opanowania najczęściej nic dobrego nie dadzą, a zakończyć się mogą dość poważnymi konsekwencjami.
Powodów tego typu zachowań może być wiele, nie tylko związanych bezpośrednio z obowiązkami pracowniczymi, lecz również atmosferą panującą w firmie. Często są to na przykład kiepskie relacje z przełożonymi czy współpracownikami, pomijanie w awansach i podwyżkach czy też różne rozgrywki w firmie. I w takich sytuacjach niektórzy mają już dość i w którymś momencie mogą wybuchnąć.
Wybuchy złości co prawda mogą przynieść krótkotrwałą ulgę, jeżeli wykrzyczy się wszystko głośno lub rzuci się czymś nawet, to człowiek może się od razu lepiej poczuć. Ale przeważnie poza krótkotrwałą satysfakcją nic się wiele nie osiągnie, a tak naprawdę można dużo stracić.
Decydując się na takie zachowanie najczęściej należy mieć świadomość tego, że trzeba się będzie z firmą pożegnać. Część osób po takiej sytuacji zapewne sama napisze wypowiedzenie, jednak spodziewać się jednak trzeba tego, że właściciel firmy sam będzie chciał zwolnić dyscyplinarnie i będzie potem konieczność wytłumaczenia się z takiej sytuacji podczas kolejnych rozmów o pracę.
Z pewnością po rozstaniu w burzliwy sposób nie otrzyma się z poprzedniej pracy żadnych referencji. Dlatego też jeśli komuś będzie zależało na tym, aby dostać je jednak, to nie powinien raczej zbyt wulgarnie mówić, co sądzi o osobach, z którymi pracował. No chyba że ma już znalezioną nową pracę czy też zakłada coś swojego, lecz i tak raczej się nie powinno aż tak drastycznie wszystko kończyć.
Należy też uważać na to, że niektóre z zachowań mogą być powodem prawnych konsekwencji. Jeżeli ktoś będzie w złości niszczył firmową lub pracowniczą własność, wynosi informację czy wyposażenie, to musi być świadomy tego, że poniesie za to odpowiedzialność, z tego też powodu nie warto jednak z takimi zachowaniami przesadzać.