Szkolenie z komunikacji

Odbiorcy setki razy zagadują naszych trenerów o  Szkolenia Z Komunikacji  z programem zawierającym dodatkowe  mało znane zaawansowane metody.  Bez zastanowienia zauważam w takiej sytuacji iż nie ma czegoś uznawanego w branży za zaawansowane metody w analizowanym tutaj temacie ponieważ nie tu jest pies pogrzebany.
Na pierwszym miejscu musimy uświadomić sobie iż zwycięzka postawa w zadaniach kierownika zależy tu głównie nie na użyciu technik zaawansowanych (bo ich istnienie to fikcja) lecz na nieustającym oraz przemyślanym stosowaniu naturalnych procedur pracy menedżera – np. ważne i nieważne kiedy chodzi o zarządzanie czasem, albo dopasowanie delegowania do kompetencji kiedy chodzi o przewodzenie w zespole.
Jeżeli kierownicy uczestniczyli w szkoleniach i konferencjach na poziomie podstawowym, a nie potrafią sprawnie pracować to odpowiedź nie znajduje się w następnym szkoleniu z zarządzania. To raczej dwie inne przyczyny są fundamentem porażki. Pierwsza – brak systematyczności w częstym stosowaniu znanych już metod. Najczęściej szefowie stosują je tylko kiedy im się chce a nie zawsze gdy rozsądek to podowiada.
I po drugie robią to źle (np. bezmyślnie) i na odwal się – co również nie jest problemem na szkolenia ale wsparcie przełożonych.
Dlatego pamiętajmy o tej opinii i zanim kupimy szkolenie z zarządzania czasem, warsztat z przywództwa, albo konferencję z komunikacji dla doświadczonych, przeprowadźmy audyt sytuacji w firmie . Skuteczne leczenie iniciujmy od trafnej analizy. Inaczej zmarnujemy naprawdę duże koszty a skutek szkolenia nie będzie dla uczestników pozytywny, a zwrot z inwestycji – na poziomie zerowym.