Rola badania dążeń rozwojowych

Prowadziłem projekt szkoleniowy, w którym osoby biorące udział w szkoleniu nie uświadamiali własnych wymagań rozwojowych. Wszyscy chyba byli przekonani, iż wybierają się na szkolenie outdoorowe. Okazało się, że byli przygotowani na zabawę oraz dużo przyjemności. Gdy weszli do hotelu, okazało się, że sesje będą w tradycyjnej formie. Pomysł do opracowania tego artykułu skopiowałem z takiej strony:  Assessment Lub Development
W tym projekcie wzięli udział następujący uczestnicy:
Janek – zdobywał doświadczenie w wielu szkoleniach, ma kompetencja w zakresie prowadzenia trudnych negocjacji, ojciec 3 bliźniaków. Zamierza pogłębiać swoje kompetencje w tematach nowoczesnej działalności marketingowej, nie lubi gier i zabaw.
Elżbieta – była studentką 4 semestrze ekonomii, lubi zwiedzanie nowych miejsc oraz klasyczną odmianę występów Red Hot, zamierza uczyć się najważniejszych spraw z tematu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami, jej sposób spędzania wolnego czasu to sprzątanie. Lubi gry menedżerskie w trakcie sesji szkoleniowych.
Adrian – szef dużego działu w firmie, ma mieszkanie w Piasecznie, podjął studia w Rzeszowie, ma 38 lat. Pasjonują go wyścigi samochodowe i gry komputerowe. Chce uczyć się zasad i reguł z zakresu zarządzania personelem oraz jasnego komunikowania się.
Grzegorz – ma 54 lata, ostatnio rozwiódł się, lubi filmy dokumentalne z czasów wojny, konie i Tatry. Za rok wyjedzie na długą wyprawę w Tatry. Pragnie mieć spokój. gry menedżerskie to dla niego nuda. 
Opisani ludzie są dość od siebie różni. Dodatkowo nie zrobiłem badania oczekiwań rozwojowych. W rezultacie uczestnicy byli niezbyt zadowoleni. W następnym wpisie na blogu zaprezentuję efektywne sposoby badania potrzeb rozwojowych.
To tyle menedżerskich wniosków.
Autor:Czesław Niestrój
Redaktor tego postu jest absolwentem kierunku prawa Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z obszaru  sozologii. Posiada tytuł Doradcy Konkurencyjności YNR. Pracuje w Krynicy Górskiej.  Od szesnastu sezonów szkoli i tworzy badania dotyczące marketingu w sektorze „reklamy”.

SŁOWA KLUCZOWE:
Badania wynagrodzeń
Awansowanie w przedsiębiorstwach
Polityka HR w państwowej jednostce biznesowej
Nowoczesne zarządzanie personelem
Skuteczny mentoring
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Selekcja kandydatów do pracy