Kultury w różnych państwach a współpraca zespołowa

Oczekiwania szefów w stosunku do obecnych członków zespołów nie zawężają się tylko do poziomu zakończonej edukacji, biegłości w stosowaniu języków obcych oraz zakresu kompetencji zdobytego w poprzedniej firmie. Więcej i więcej firm w ramach doboru pracowników próbuje zdiagnozować, czy nowo zatrudniony ma predyspozycje, aby radzić sobie we współpracy w zespole.
W tym blogu chcę pokazać w jaki sposób zestaw cech narodowych wywiera wpływ na działalność w mniejszej społeczności, jaką jest organizacja. Dobrze wiemy, że umiejętności pracy w grupie były zawsze wśród przedsiębiorstw pozytywnie wyróżniane, indywidualizm to zwykle sprawdzony trik na wybicie się. Menedżerowie mający najwyższy poziom wrażliwości i empatii, myślący nieschematycznie oraz dążący konskwentnie do swoich celów bez przeszkód robią karierę. Na przykład:  Biznesowe Wyjazdy Integracyjne i Team Building
Na to, czy organizacja promuje indywidualizm czy grę w grupie wywiera wpływ również tradycja państwa, w której funkcjonuje. John Perlacle zorganizował ankietę z zakresu rutyn organizacyjnych przedsiębiorstw będących z szesnastu krajów. Wniosek z nich, że można obszary kulturowe podzielić na kilka grup zależnie od stopnia, w którym rutyna zarządcza promuje grę razem z innymi pracownikami.
Na przykład firmy z Danii, Szwecji i Nowej Zelandii nad wyraz doceniają współpracę członków wchodzących w skład grupy wokół celów firmy. Dodatkowo pozytywnie wyróżniają małą jedność koordynowania. Zespoły projektowe bywają bardzo małe. Jednak w austryjackich firmach duża część aktywności bywa bardzo zestandaryzowana i zaprojektowana, dodatkowo zadania bywają dokładnie podzielone.
Dlatego takie społeczności świetnie grają nawet w sporych zbiorowościach ludzi bez zaplanowanego permanentnego kontrolowania ich pracy. Ludzie w koncernach azjatyckich muszą być zorientowanym na walkę o miejsce w hierarchii firmy i posiadać ogromną motywację wewnętrzną. W tego typu krajach nagradza się samodzielne podejście do zadania oraz przebojowość.
W przyszłomiesięcznym odcinku z obszaru działania zgranego działu w firmie zaprezentuję sylwetki aktorów zespołowych i ich funkcję w pracy zespołu.
Tyle naszych przemyśleń.
Opracowanie: Grzegorz Nowosielski
I JESZCZE JAK ZAWSZE PAKIET INTERESUJĄCYCH INFORMACJI ODNOŚNIE WYJAZDÓW INCENTIVE Z MINIONEGO OKRESU:
- Najczęściej kupowana forma gier : scenariusz społeczny
- Najwyżej ocenione w testach po spotkaniu zabawy – opinie grup: zadania survivalowe i szkoła przetrwania
- Średnia liczebność zespołu uczestniczącego w grze: sześćdziesiąt uczestników.
- Optymalne dla klienta dni tygodnia na spotkanie: środa.
- Najchetniej preferowana część kraju: Bieszczady

ŹRÓDŁO: Training Projects
Od sześciu lat funkcjonujemy w branży spotkań dla pracowników pod marką Training Projects.