Jak obecnie wygląda rekrutacja za pomocą mediów społecznościowych.


Wyszukanie kogoś porządnego do pracy w dużej części przypadków stanowi poważny problem dla rekruterów i pracodawców, z tego też powodu coraz częściej oni sięgają po różne metody na to, żeby trafić na kogoś odpowiedniego. Ostatnio coraz chętniej wykorzystuje się w takich działaniach również social media, z jakich korzysta duża część Polaków.
Statystyki pokazują, że konta na Facebooku czy Twitterze założyło już blisko 60 procent ludzi. Duża ich część to ludzie młodzi, znający bardzo dobrze nowoczesne rozwiązania technologiczne i chętnie z nich korzystający. Oni także nie czują żadnego strachu przed wykorzystaniem social mediów do szukania pracy, ale także właściciele firm coraz częściej do tego typu ludzi właśnie w taki sposób docierają.
Jedną z chętniej wykorzystywanych metod prowadzenia rekrutacji jest umieszczenie na swojej stronie na facebooku propozycji pracy, jaka może być następnie udostępniana przez osoby, które będą tym zainteresowane. Dzięki temu może się ona szybko roznieść, tym samym dają szansę na to, że kiedyś dotrze do właściwego kandydata.
Często wykorzystywane zaczyna również być polecanie swoich znajomych na jakieś stanowisko, w taki sposób prowadzona rekrutacja bardzo chętnie jest także stosowana przez firmy szukające pracowników. Co ważne, dużą zaletą takiego modelu poszukiwania nowych ludzi jest to, że bardzo rzadko rekomendowane osoby nie spełnią oczekiwań jakie dana firma stawia.
Aktualnie najczęściej poszukuje się pracowników na stanowiska mające dużą rotację, przykładowo w handlu, ochronie czy gastronomii. Całkiem sporo ofert będzie również dotyczyć reklamy i marketingu, gdyż w każdej z tych branż media społecznościowe są bardzo popularne. Na facebookowych stronach znajdą również propozycje dla siebie kierownicy, programiści czy biurowi pracownicy.
Mimo że popularność mediów społecznościowychpopularność społecznościowych mediówrośnie cały czas przy rekrutacyjnych procesach, to cały czas nie są one w pełni wykorzystane. W chwili obecnej podstawową przeszkodą jest zbyt mała ilość dobrych narzędzi, które mogłyby zautomatyzować zarządzanie ofertami pracy. Jeśli takie narzędzia zostaną dostarczone, to powszechność tej metody wzrośnie jeszcze bardziej.