Coaching w grach dla menedżerów

Coaching definiujemy jako bezpośrednie spotkanie kilku osób. Kompetentna osoba odgrywa funkcję mentora oraz doradza pozostałym osobom w definiowaniu zamierzeń. Własnie to jest powód, iż coaching jest najlepszą drogą rozwoju uczestników w trakcie gier menedżerskich i symulacji biznesowych. Istnieje całe mnóstwo powodów, aby użyć kontakt z coachem w trakcie gier decyzyjnych i symulacji biznesowych. Dowiedziałem się o nich, wtedy gdy odnalazłem w sieci taki poradnik: Symulacje Biznesowe 
Efekty użycia działania coachingowego podczas gier decyzyjnych oraz symulacji biznesowych zwykle są tak jak opisałem poniżej:
- wytworzenie prawdziwej inspiracji u uczestników,
- budowanie relacji z uczestnikami szkoleń,
- możliwość otwarcia własnego projektu gospodarczego,
- określenie celu osobistego przez pracowników na szkoleniu,
- lepsza znajomość swoich wartości,
- wybranie nowatorskiej metody rozwijania kariery,
- nabywanie kompetencji kierowniczych oraz administrowania firmą jako większą całością,
- balans między pełnioną rolą interpersonalną oraz zawodową.

Dwa dni temu zorganizowałem sesję szkoleniową dla pracowników spółdzielni mieszkaniowych w Zakopanym w hotelu Hyrny. Wtedy właśnie wykorzystałem kontakt z coachem w czasie gier decyzyjnych oraz symulacji biznesowych. Pracownicy na szkoleniu byli wyjątkowo zainteresowani zadaniami, jakie napisałem. Po szkoleniu wysnuliśmy trzy postulaty:
- rola przełożonego jest wyjątkowo ważna w firmie,
- kierowanie działem pracowniczym potrzebuje od szefa wyjątkowych kwalifikacji,
- budowa przedsiębiorstw w odmiennych obszarach gospodarki jest identyczna.

W następnym wpisie na tym blogu przedstawię zasadę siedmiu kartek. Często ją wykorzystuję, kiedy piszę symulacje szkoleniowe.

Eustachy Niestrój
Autor tej notatki  jest absolwentem wydziału prawa Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych z obszaru  analizy transakcyjnej. Posiada tytuł Mistrza Planowania Strategicznego NZL. Po studiach osiadł w Słupsku.  Od dwunastu sezonów szkoli i opracowuje badania dotykające tematyki asertywności w branży „telekomunikacja”.

O TYM PISZEMY:
Symulacje Negocjacyjne
Szkolenia menedżerskie
Gry edukacyjne
Zarządzanie
Lean games
Zarządzanie zmianami
Kursy trenerskie
Podręczniki dla konsultantów